måndag 17 maj 2010

1:a inlägget och 10 dagar kvar

1:a inlägget och 1:a gången jag bloggar. Lite osäkert känns det, måste nog erkänna det.

10 dagar är det kvar tills vi blir en kärnfamilj, 2 vuxna (gifta) + 2 barn. Eftersom vi båda börjar närma oss 40 så hade vi bestämt att vi skulle ha barn tätt, men det blev lite tätare än vi räknat med.

Trots att det inte var så länge sen vi var på BB och kom hem med en liten och nätt tjej, endast 4090gram, så känns det som det var jätte jätte länge sedan. Det känns nästan som det är mer pirrigt den här gången, konstigt. Man vet vad man kanske kan förvänta sig men samtidigt inte, t.ex. hur kommer stora syster (som då kommer att vara 11månader) att reagera?

Om man bortser från tvillingar, trillingar osv. Undra hur många syskon det finns i Sverige där åldersskillnaden är mindre än 11 månader?

Vad har då varit jobbigast under gravidmånaderna?

Med jämförelse mellan syskonen;
Stora syster: inga graviditetskrämpor. Inget klassiskt illamående inga ryggproblem, ingen yrsel ......
Fick istället bältros och ansiktsförlamning. Var det bättre eller lindrigare? Definitivt NEJ!
Hade föredragit graviditetskrämpor eftersom jag fortfarande är ansiktsförlamad på vänster sida.
Lilla syster: lite illa mående, lite ryggvärk, lite foglossning, i början av graviditeten extremt mycket yrsel.

Den senaste veckan har det varit lite jobbigt att lyfta och bära Stora syster och det känns inte som att det kommer att ändras innan det väntande kejsarsnittet. Har även haft lite förvärkar. Det är inte mycket jag kan göra utan att se till att ändra mina vanor lite, se till att vara hemma och ta det lugnt, min käre man får handla istället för att jag gör det under dagen, vänner få komma hem till oss istället för att träffas på stan (lite socialt utbyte måste man ha) m.m. Lyssna på kroppen!

Önskar alla en fortsatt bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar