onsdag 26 maj 2010

I MORGON ÄR "THE DAY"

Har fastat hela dagen, 24 timmar med genomskinlig dryck inget annat. Ja ja det är smällar man får ta :)

0700 inställelse på BB, sedan får man vänta och se när man får tid. Det är bara och hålla tummarna för man får första tiden.

Väskan packad med kläder till lillasyster, kläder till mig, necessär, dvd-filmer, internet och dator. Eller datorn blir nedpackad i morgon.

Eftersom jag inte får dricka något annat än ljusa drycker och inte äta något alls innan operationen så har jag lagt dricka i frysen och ska försöka komma ihåg det i morgonbitti, tjoho hoppas att jag inte glömmer. Vill inte dricka sjukhusljummet vatten :(

Så vad har hänt under eftermiddagen och kvällen?

• Barnvakten har kommit, barnens mormor och sambo.
• Rutiner har gåtts igenom
• Middag har ätits av alla utom mig, som tillaga den och sedan tittade på när det andra åt.
• Stora syster har badat
• Gipsavgjutning av magen, vill ju inte riskera att glömma hur stor magen var.
• Jag har duschat och tvättat håret. En sådan riktigt pre-operations dusch.
• Och sitter nu och dokumenterar allt.

Känner att avsaknaden av riktig mat börjar ge sig till känna, det är väll oundvikligt.

Hörs i morgon!
Sov Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar