måndag 7 juni 2010

MÅNDAG!

Idag ska min BVC-grupp träffas och jag kan inte vara med, tråkigt.
Lillasyster är för liten ännu för sociala aktiviteter ute.
Håller tummarna för att det inte börjar regna på dem och att de för super trevlig.
Storasyster har börjat krypa omkring riktigt bra, är så glad att hon kommit igång :)
Lillasyster sover riktig bra på nätterna, vilket jag uppskattar enormt.
Ser fram mot den dag då de kan leka med varandra :)

Måste verkligen ge en eloge till alla heltidsammande mammor.
Helt otroligt att ni orkar!

Önskar alla en bra dag!
NAPPFLASKOR

Det finns hur många märken som helst på marknaden och det har ”poppat” upp fler sedan BPA-debatten.

Några märken är:
Dr. Brown/Bambino/Baby B safe/Beaba/Born free/Easyfeed/Esska/Evenflo/Green to grow/Lundmyr of Sweden/Mam/Marimekko/Medela/
Mini Evil/m.fl.
Några saker man bör tänka på innan man köper nappflaska:
Bisfenol A-Läs om ämnet på livsmedelsverkets hemsida.
http://www.slv.se/sv/Settings/Sok-Siteseeker/?quicksearchquery=bisfenol+A

Dinappar-Det finns många olika t.ex. bröstliknande

Luftventil och anti-kolik-system-Om man vill undvika att barnet får i sig onödig luft

Rengöring-Titta på formen av flaska om man vill ha så enkel rengöring som möjligt

Hållbarhet och miljötänkande-Plast tål hårdare miljö än glas och det står på förpackningen om flaskan är miljövänlig


Det är viktigt att du som konsument läser på förpackningen så att du får den vara du vill ha. Om du vill vara så säker du kan bli att nappflaskan inte innehåller t.ex. BPA så ska det stå på förpackningen.

När jag var gravid med Storasyster så var jag jätte rädd för att hon skulle ha kolik.
Jag sökte information och valde sedan Dr. Brown flaska Wide neck.
Jag är super nöjd och även mina 2 barn, de vill inte ha någon annan flaska.

Men det är inte lätt att välja, det är ett enormt utbud.

VAD HÄNDER IDAG?

Barnens mormor kommer
LÄST NÅGRA NÄTUPPLAGOR

Sydsvenskan
http://www.sydsvenskan.se/sverige/article894290/Drygt-230-piloter-i-strejk-i-morse.html

SVD
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/sveriges-export-ska-fordubblas_4829249.svd

GD.se
http://gd.se/nyheter/sjukvard/1.2082167-hjartpumpen-ger-lennart-hopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar