fredag 11 juni 2010

SOVMÖNSTER!

Vaknade med världens huvudvärk idag :(.

Igår var det inte så roligt heller. Dagen började hur bra som helst mådde kanon, men mot sen eftermiddagen så gav magen eller tarmarna rättare sagt vika, de ville inte vara med helt enkelt.

Det är kändes som om jag inte ätit på flera dagar utan bara stressat på.

Vilket är långt ifrån sanningen.

Min käre man har tagit ansvar för Storasyster, städning och matlagning, så jag har kunnat koncentrera mig på Lillasyster och mig själv.

Idag är magen bättre, mycket bättre, tack och lov! Det känns nästan som om magvärken stigit mig åt huvudet :s (nej, usch den var dålig, men låter den ligga kvar)

Lillasyster vaknade bara en gång inatt :D är det så att hon börjar ändra lite sovmönster redan nu? Eller var det bara en försmak?

Åh, jag hoppas på det första.

Stora syster fyller 1år väldigt snart, dags att bestämma datum för födelsedagskalas och hoppas på några är kvar i stan och inte åkt till sitt lantställe på semester.

1års fotografering är beställd :)

Vad tiden går fort!

På måndag börjar Mannen att jobba igen efter, 17 dagar av pappaledigt.

I 14 dagar kommer min mormor och morfar och min mamma med sambo kom hit och hjälpa till med barnen.

Jag får ju inte lyfta och bära Storasyster ännu pga kejsarsnittet.

Efter dessa 2 veckor så har min käre man semester i 3 veckor, efter det lär jag vara helt färdig läkt. Borde vara det iaf, det har trots allt gått 7 veckor och jag borde kunna börja med lättare träning men lite mer än promenader.

FILM
Jag gillade aldrig TV-serien, A-team. Men nu är den ute som bio-film men skådespelare som Lima Neeson :>, Bradly Cooper och Jessica Biel, så jag vill verkligen se den. Kommer att vänta på att den släpps som DVD dock.

Vi hörs!

SÖMN
Rutiner är ledordet för att lyckas med nattningen.

Bada
När du vill få en nattnings rutin så är ett tips att börja med att bada varje kväll vid samma klockslag. Bad är avslappnande och barnet få möjlighet att varva ner även om det tycker att det är jätte roligt att plaska för fulla muggar.

Massage
Smörj in barnet efter badningen, med en olja eller fet kräm. Massagen är avslappnande. Sätt sedan på en pyjamas.

Välling
Ge sista vällingen/tillägget/gröten, sedan lägg barnet på sin sovplats.

Läs en saga. Du kommer inte hinna långt innan barnet sover.

Från badning till sängen behöver inte ta mer än 30 minuter, men det måste vara lugnt och harmoniskt runt barnet.


LÄST NÅGRA NÄTUPPLAGOR

SMÅLANDSPOSTEN
http://www.smp.se/nyheter/sverige/rock-olga-dod(1966765).gm

NYHETSKANALEN
http://www.nyhetskanalen.se/1.1674514/2010/06/11/arbetsgivare_misstror_foraldrar

DN
http://www.dn.se/debatt/stockholmsdebatt/stockholmskommuner-fordyrar-bostadsbyggandet-1.1119924

SVD
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/obama-kallar-svanberg-till-vita-huset_4849271.svd

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/miljonarerna-racker-bara-till-en-veckas-valfard_4849061.svd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar