torsdag 3 juni 2010

YRSEL OCH FÖRÄNDRINGAR!

VAD HAR HÄNT UNDER DAGEN?
En tur till lekparken idag?
Nehe, mamma (jag) fick yrselanfall så det blev inget idag heller. Mår mycket bättre efter att jag ätit lite och vilat i ca en timme.
Läskigt när det blir så. Undra om det har att göra med att jag ammar, jag ammade bara ca 1 månad med Storasyster så jag har ingen direkt rutin på detta. Måste nog bli mer noggran med att äta regelbundet för att undvika det igen, om det inte hjälper så får jag ta upp det på återbesöket till MVC eller nästa BVC besök.

Har varit på Ikea en snabb sväng.

Barnens mormor har varit här på besök. Storasyster tycker verkligen om sin mormor. Idag så började hon gny lite, normal stor gråter hon när mormor går, så jag trodde att vi lyckades hålla uppmärksamheten på annat när hon gick.
Men nej då.
Efter 5 minuter så kom hon på att mormor saknades och skulle promt till dörren och sitta och vänta på hon skulle komma tillbaka.

En del förändringar känns redan, att vi har gått från 3+katt till 4+katt. Den största förändringen är att man blir väckt natte tid och tätt efter kommer dilemmat med att jag inte får lyfta och bära Storasyster riktigt ännu, pga kejsarsnittet. Usch det känns i hjärtat, blir lite ledsen ibland :(.
Men jag tror inte att verkligheten slår till förrän min käre man börjar jobba igen, efter semestern. Just nu är han hemma på pappa-dagar, sedan har jag uppbackning av min mamma och min mormor i 2 veckor och efter det har maken semester 3 veckors semester. Sedan slår verkligheten till ;)

God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar